982122912428+

contact@bamdadlaw.com

موسسه حقوقی در تهران

موسسه حقوقی در تهران

خدمات حقوقی متنوعی در زمره خدمات موسسه حقوقی در تهران قرار دارد که در حوزه های متفاوتی به اشخاص حقیقی و حقوقی، از سوی وکلای همکار، قابل ارائه می باشد. تاکنون نیز موسسه حقوقی بامداد سابقه موفقی در زمینه ارائه مشاوره و هم چنین حل و فصل دعاوی موکلین داشته است. 

برای گرفتن راهنمایی در زمینه مسائل حقوقی گوناگون در خصوص مسائل مبتلا به در ایران و یا اعطای وکالت برای انجام پرونده  ایرانیان مقیم خارج از کشور و نیز برای تجارت با شرکا و همکاران ایرانی یا خارجی در ایران یا خارج از کشور می توانید با همکاران ما در موسسه حقوقی بامداد تماس بگیرید.

الزام سازنده به تنظیم سند

الزام سازنده به تنظیم سند

در صورتیکه در قرارداد مشارکت در ساخت، سازنده حق واگذاری و انتقال به غیر را تا اتمام ساختمان تحت هیچ عنوانی نداشته باشد، خریدار نمی‌تواند الزام سازنده به تنظیم سند رسمی را از دادگاه بخواهد.

تخلیه ملک استیجاری در صورت عدم پرداخت اجاره بها

تخلیه ملک استیجاری در صورت عدم پرداخت اجاره بها

اگر مستاجری دو مرتبه ظرف یک سال، در پرداخت اجاره بها تاخیر داشته و د این خصوص از طرف مالک اظهارنامه قانونی دریافت کند، در مرتبه سوم چنانچه اجاره بها را نپردازد، موجر می‌تواند با تقدیم دادخواست، مستقیما از دادگاه تخلیه ملک را درخواست کند.

حکم دادگاه در این رابطه قطعی است.

مجازات استفاده از عکس دیگری

مجازات استفاده از عکس دیگری

استفاده از عکس دیگری از طریق ایجاد حساب کاربری در فضای مجازی مثل اینستاگرام، فیس بوک، تلگرام و … از مصادیق جرائم رایانه‌ای بوده و مجازات آن حبس از نود و یک روز تا دو سال و یا جزای نقدی بین 5 میلیون تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات خواهد بود. 

موسسه حقوقی در تهران

درآمد رانندگان تاکسی تلفنی مشمول حق بیمه نمی‌باشد

مشمولین قانون تامین اجتماعی افرادی هستند که به هر عنوان در مقابل مزد یا حقوق کار می‌کنند. با توجه به اینکه رانندگان صرفا درصدی از کرایه وصولی خود را به عنوان حق کاریابی به آژانس پرداخت می‌کنند، نمی‌توان چنین رابطه‌ای را رابطه کارگری تلقی نمود و در نتیجه آنان مشمول حق بیمه نخواهند بود.

توقیف اتومبیل در ازای مهریه

توقیف اتومبیل در ازای مهریه

در موردی که زوجه بابت مهریه خودروی زوج را که یک دستگاه کامیون است توقیف می‌کند و مدعی می‌شود که وی می‌تواند با خودروی دیگران کار کند، ادعای وی پذیرفته نیست. در هر حال اتومبیلی که مطابق قانون نحوه محکومیت ‌های مالی وسیله امرار معاش زوج باشد، مشمول مستثنیات دین بوده و توقیف آن ممکن نیست. 

حق ملاقات با فرزند برای پدر بزرگ

حق ملاقات با فرزند برای پدربزرگ

مطابق قانون حمایت از خانواده، دادگاه با توجه به وابستگی عاطفی و مصلحت طفل، ترتیب زمان و مکان ملاقات وی با پدر، مادر و سایر بستگان را تعیین می‌کند. در این رابطه با توجه به دو معیار ” وابستگی عاطفی و مصلحت طفل ” پدربزرگ ( جد پدری ) نیز می‌توانند ملاقات با نوه خود را از دادگاه درخواست کنند.

قرار کارشناسی 1

قرار کارشناسی 1

در هر زمان که از سوی دادگاه، موضوعی برای انجام کارشناسی، ارجاع می‌شود لازم است که کارشناس در چارچوب موضوع ارجاع شده فعالیت نموده و صرفا در خصوص مسائل تخصصی در رابطه با موضوع، اظهار نظر نماید و تصمیم گیری حقوقی را به دادگاه واگذار کند.

قرار کارشناسی 2

ارزیابی کارشناس در مورد نرخ عادلانه روز، حداکثر تا شش ماه معتبر بوده و پس از آن، ارزیابی تجدید خواهد شد.

قرار کارشناسی

قرار کارشناسی 3

موارد بسیاری در قانون به عنوان تخلفات کارشناسان قید شده است که مهم‌ترین آنها بدین شرح است:

  1. مسامحه و سهل انگاری در اظهارنظر
  2. دادن اسناد و مدارک به اشخاصی که حق دریافت آن مدارک و اسناد را ندارند
  3. نقض قوانین و مقررات در اظهارنظر کارشناسی
  4. اظهارنظر در اموری که خارج از صلاحیت کارشناسی باشد
  5. اظهارنظر خلاف واقع و یا تبانی
  6. گرفتن وجه یا مال خارج از مقدار تعرفه  
شرایط دریافت بیمه بیکاری

شرایط دریافت بیمه بیکاری 1

الف _ لازم است بیمه شده قبل از بیکار شدن حداقل شش ماه سابقه پرداخت بیمه را داشته باشد.

ب_ بیمه شده مکلف است ظرف سی روز از تاریخ بیکاری با اعلام مراتب بیکاری به واحد های کار و امور اجتماعی آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی و یا مشابه آن اطلاع دهد.

مراجعه پس از سی روز با عذر موجه و با تشخیص هیات حل اختلاف تا سه ماه امکان پذیر خواهد بود.

شرایط دریافت بیمه بیکاری 2

نامه عدم نیاز کارفرما، در زمره مدارک مورد نیاز جهت دریافت بیمه بیکاری برای متقاضیانی است که دارای قراردادهایی با مدت موقت می‌باشند. 

لیکن، ارائه گواهی مزبور برای مشاغلی که ماهیت دائمی دارند ضروری نبوده و فرد متقاضی حتی بدون در اختیار داشتن نامه عدم نیاز، می‌تواند درخواست بیمه بیکاری خود را ثبت نماید.

تصحیح رای داوری

تصحیح رای داوری

مطابق آئین نامه جدید حق الزحمه داوری، رفع ابهام از رای داور و یا تصحیح آن، مستلزم پرداخت هزینه نمی‌باشد.

برداشت از حساب

برداشت از حساب

اگر بانک یا موسسه مالی و اعتباری از حساب شخصی مبلغی را به نحو غیر قانونی برداشت کند از تاریخ برداشت غیر قانونی وجه خسارت تاخیر تادیه تعلق می‌گیرد و برداشت کننده موظف است در اولین فرصت وجه را به حساب مربوط بازگرداند.

سفید امضا

سفید امضا

در صورت تحویل سند به صورت سفید امضا به شخصی فرض بر آن است که دارنده سند اختیار تحریر و تکمیل مفاد و مندرجات متن سند را دارا می‌باشد و در صورت اعمال این اختیار ادعای جعل صحیح نمی‌باشد و سند صحیح و معتبر است.

برای اطلاع از خدمات موسسه حقوقی بامداد و جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین حقوقی ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن :

021-22912428

021-88795883

021-88795884

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.