982122912428+

contact@bamdadlaw.com

موسسه حقوقی در تهران

موسسه حقوقی در تهران

خدمات حقوقی متنوعی در زمره خدمات موسسه حقوقی در تهران قرار دارد که در حوزه های متفاوتی به اشخاص حقیقی و حقوقی، از سوی وکلای همکار، قابل ارائه می باشد. تاکنون نیز موسسه حقوقی بامداد سابقه موفقی در زمینه ارائه مشاوره و هم چنین حل و فصل دعاوی موکلین داشته است. 

برای گرفتن راهنمایی در زمینه مسائل حقوقی گوناگون در خصوص مسائل مبتلا به در ایران و یا اعطای وکالت برای انجام پرونده  ایرانیان مقیم خارج از کشور و نیز برای تجارت با شرکا و همکاران ایرانی یا خارجی در ایران یا خارج از کشور می توانید با همکاران ما در موسسه حقوقی بامداد تماس بگیرید.

موسسه حقوقی در تهران

الزام سازنده به تنظیم سند

در صورتیکه در قرارداد مشارکت در ساخت، سازنده حق واگذاری و انتقال به غیر را تا اتمام ساختمان تحت هیچ عنوانی نداشته باشد، خریدار نمی‌تواند الزام سازنده به تنظیم سند رسمی را از دادگاه بخواهد.

موسسه حقوقی در تهران

تخلیه ملک استیجاری در صورت عدم پرداخت اجاره بها

اگر مستاجری دو مرتبه ظرف یک سال، در پرداخت اجاره بها تاخیر داشته و د این خصوص از طرف مالک اظهارنامه قانونی دریافت کند، در مرتبه سوم چنانچه اجاره بها را نپردازد، موجر می‌تواند با تقدیم دادخواست، مستقیما از دادگاه تخلیه ملک را درخواست کند.

حکم دادگاه در این رابطه قطعی است.

موسسه حقوقی در تهران

مجازات استفاده از عکس دیگری

استفاده از عکس دیگری از طریق ایجاد حساب کاربری در فضای مجازی مثل اینستاگرام، فیس بوک، تلگرام و … از مصادیق جرائم رایانه‌ای بوده و مجازات آن حبس از نود و یک روز تا دو سال و یا جزای نقدی بین 5 میلیون تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات خواهد بود. 

موسسه حقوقی در تهران

درآمد رانندگان تاکسی تلفنی مشمول حق بیمه نمی‌باشد

مشمولین قانون تامین اجتماعی افرادی هستند که به هر عنوان در مقابل مزد یا حقوق کار می‌کنند. با توجه به اینکه رانندگان صرفا درصدی از کرایه وصولی خود را به عنوان حق کاریابی به آژانس پرداخت می‌کنند، نمی‌توان چنین رابطه‌ای را رابطه کارگری تلقی نمود و در نتیجه آنان مشمول حق بیمه نخواهند بود.

موسسه حقوقی در تهران

توقیف اتومبیل در ازای مهریه

در موردی که زوجه بابت مهریه خودروی زوج را که یک دستگاه کامیون است توقیف می‌کند و مدعی می‌شود که وی می‌تواند با خودروی دیگران کار کند، ادعای وی پذیرفته نیست. در هر حال اتومبیلی که مطابق قانون نحوه محکومیت ‌های مالی وسیله امرار معاش زوج باشد، مشمول مستثنیات دین بوده و توقیف آن ممکن نیست. 

موسسه حقوقی در تهران

حق ملاقات با فرزند برای پدربزرگ

مطابق قانون حمایت از خانواده، دادگاه با توجه به وابستگی عاطفی و مصلحت طفل، ترتیب زمان و مکان ملاقات وی با پدر، مادر و سایر بستگان را تعیین می‌کند. در این رابطه با توجه به دو معیار ” وابستگی عاطفی و مصلحت طفل ” پدربزرگ ( جد پدری ) نیز می‌توانند ملاقات با نوه خود را از دادگاه درخواست کنند.

موسسه حقوقی در تهران

قرار کارشناسی 1

در هر زمان که از سوی دادگاه، موضوعی برای انجام کارشناسی، ارجاع می‌شود لازم است که کارشناس در چارچوب موضوع ارجاع شده فعالیت نموده و صرفا در خصوص مسائل تخصصی در رابطه با موضوع، اظهار نظر نماید و تصمیم گیری حقوقی را به دادگاه واگذار کند.

موسسه حقوقی در تهران

قرار کارشناسی 2

ارزیابی کارشناس در مورد نرخ عادلانه روز، حداکثر تا شش ماه معتبر بوده و پس از آن، ارزیابی تجدید خواهد شد.

موسسه حقوقی در تهران

قرار کارشناسی 3

موارد بسیاری در قانون به عنوان تخلفات کارشناسان قید شده است که مهم‌ترین آنها بدین شرح است:

  1. مسامحه و سهل انگاری در اظهارنظر
  2. دادن اسناد و مدارک به اشخاصی که حق دریافت آن مدارک و اسناد را ندارند
  3. نقض قوانین و مقررات در اظهارنظر کارشناسی
  4. اظهارنظر در اموری که خارج از صلاحیت کارشناسی باشد
  5. اظهارنظر خلاف واقع و یا تبانی
  6. گرفتن وجه یا مال خارج از مقدار تعرفه  
موسسه حقوقی در تهران

شرایط دریافت بیمه بیکاری 1

الف _ لازم است بیمه شده قبل از بیکار شدن حداقل شش ماه سابقه پرداخت بیمه را داشته باشد.

ب_ بیمه شده مکلف است ظرف سی روز از تاریخ بیکاری با اعلام مراتب بیکاری به واحد های کار و امور اجتماعی آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی و یا مشابه آن اطلاع دهد.

مراجعه پس از سی روز با عذر موجه و با تشخیص هیات حل اختلاف تا سه ماه امکان پذیر خواهد بود.

موسسه حقوقی در تهران

شرایط دریافت بیمه بیکاری 2

نامه عدم نیاز کارفرما، در زمره مدارک مورد نیاز جهت دریافت بیمه بیکاری برای متقاضیانی است که دارای قراردادهایی با مدت موقت می‌باشند. 

لیکن، ارائه گواهی مزبور برای مشاغلی که ماهیت دائمی دارند ضروری نبوده و فرد متقاضی حتی بدون در اختیار داشتن نامه عدم نیاز، می‌تواند درخواست بیمه بیکاری خود را ثبت نماید.

موسسه حقوقی در تهران

تصحیح رای داوری

مطابق آئین نامه جدید حق الزحمه داوری، رفع ابهام از رای داور و یا تصحیح آن، مستلزم پرداخت هزینه نمی‌باشد.

موسسه حقوقی در تهران

برداشت از حساب

اگر بانک یا موسسه مالی و اعتباری از حساب شخصی مبلغی را به نحو غیر قانونی برداشت کند از تاریخ برداشت غیر قانونی وجه خسارت تاخیر تادیه تعلق می‌گیرد و برداشت کننده موظف است در اولین فرصت وجه را به حساب مربوط بازگرداند.

موسسه حقوقی در تهران

سفید امضا

در صورت تحویل سند به صورت سفید امضا به شخصی فرض بر آن است که دارنده سند اختیار تحریر و تکمیل مفاد و مندرجات متن سند را دارا می‌باشد و در صورت اعمال این اختیار ادعای جعل صحیح نمی‌باشد و سند صحیح و معتبر است.

موسسه حقوقی در تهران

تبلیغات روی اسکناس و سکه

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به انواع پول‌های رمی کشور متعلق به بانک مرکزی است و انجام هرگونه تبلیغ بر روی سکه و اسکناس یا استفاده از طرح و مشخصات ویژه اسکناس و سکه ممنوع می‌باشد و در حکم جعل محسوب می‌شود.

موسسه حقوقی در تهران

گزارش اصلاحی

در صورتی که دو طرف دعوا در دادگاه در مورد موضوعات مورد اختلاف خود سازش نمایند پس از صلح و سازش طرفین در دادگاه قاضی گزارش اصلاحی صادر می‌کند.

گزارش اصلاحی همانند احکام دادگاه‌ها قابل اجراست ولی قابل اعتراض نیست.

موسسه حقوقی در تهران

توقف محاسبه خسارت تاخیر تادیه

در صورتی که فردی به موجب حکم دادگاه به پرداخت وجه چک و خسارت دیرکرد محکوم شود ولی پس از آن حکم اعسار و یا حکم تقسیط صادر شود خسارت دیرکرد متوقف می‌شود.

موسسه حقوقی در تهران

فوت وثیقه گذار

چنانچه شخصی کفالت متهمی را بپذیرد و یا برای آزادی وی وثیقه بگذارد در صورت فوت کفیل و یا فوت وثیقه گذار، تعهد وی منتفی و از وثیقه رفع بازداشت می‌شود.

موسسه حقوقی در تهران

حدود اختیارات هیات مدیره آپارتمان‌ها

حدود اختیارات هیات مدیره ساختمان، بر اساس قانون نحوه تملک آپارتمان‌ها، صرفا محدود به اداره ساختمان و نحوه استفاده از آن است و هیات مدیره نمی‌تواند در مسائل دیگر مانند تغییر مالکیت مشاعات و یا دعواهای مربوط به صورت مجلس تفکیکی، ورود نماید.

موسسه حقوقی در تهران

تبدیل تعهد

اگر طلبکار به جای طلب مالی که از دیگری دارد ( مانند آنکه فردی از دیگری، مبالغی ارز طلب داشته باشد )، چک دریافت کند از آن پس تنها می‌تواند وجه چک و خسارت دیرکرد در پرداخت چک را مطالبه کند و دیگر نمی‌تواند طلب اصلی خود را مطالبه نماید.

موسسه حقوقی در تهران

ردیابی موبایل محکومین مالی

چنانچه دستیابی به شخص که محکوم به پرداخت پول یا مالی شده و حکم جلب وی صادر شده است ممکن نگردد می‌توان با دستور قاضی از طریق ردیابی موبایل وی، محل مخفی شدن او را پیدا و وی را جلب کرد.

موسسه حقوقی در تهران

انتشار شایعه در فضای مجازی

به موجب قانون هرکس در فضای مجازی با سوء نیت اخبار کذبی را منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد و یا اخباری را به عنوان نقل قول به طور صریح به شخصی نسبت دهد به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا به جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهارصد میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم می‌شود.

موسسه حقوقی در تهران

مخدوش کردن پلاک

به موجب قانون مجازات اسلامی هر کسی در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه تغییر ایجاد کند و یا پلاک دیگری را به وسیله نقلیه خود اضافه کند و یا پلاک تقلبی به کار ببرد به حبس از شش ماه تا یک سال محکوم می‌شود.

موسسه حقوقی در تهران

خروج از کشور زنان متاهل

زنان متاهل برای گرفتن گذرنامه و خروج از کشور، نیاز به اجازه همسر دارند. حتی اگر سن زن، کمتر از هجده سال باشد.

در صورتی که زن طلاق گرفته باشد نیازی به اجازه همسر سابق نیست و با ارائه طلاق نامه، گرفتن گذرنامه و یا خروج از کشور ممکن است.

همچنین می‌توان از همسر برای گرفتن گذرنامه و خروج از کشور ضمن عقد ازدواج و یا وکالت نامه رسمی، این حق را به صورت موردی یا دائمی دریافت کرد.

موسسه حقوقی در تهران

چک صیادی 1

چک های جدید (صیادی) که بنفش رنگ بوده و شناسه شانزده رقمی دارند، باید در سامانه چک های صیادی توسط صادر کننده و انتقال گیرنده ثبت شوند.

شایان ذکر است که چک ها و دسته چک های قدیمی، هنوز قابلیت استفاده دارند و بدون ثبت در سامانه، قابل استفاده هستند.

موسسه حقوقی در تهران

چک صیادی 2

به موجب قانون جدید چکدر صورت برگشت خوردن چک صیادی بدون نیاز به مراجعه به دادگاه می‌توان با گرفتن اجراییه از سایر حساب‌های صادر کننده چک مبلغ چک را برداشت و یا اموال و دارایی های وی را توقیف کرد.

همچنین می‌توان صادر کننده را جلب کرد. چک‌های صیادی را نمی‌توان به صورت در وجه حامل صادر کرد.

موسسه حقوقی در تهران

چک صیادی 3

در صورت برگشت خوردن چک صیادی صادر کننده چک از دریافت خدمات بانکی و افتتاح حساب ممنوع می‌شود.

برای رفع سوء اثر از چک برگشتی می‌توان ظرف 10 روز از تاریخ برگشت آن را پرداخت کرد.

موسسه حقوقی در تهران

دفاع مشروع

به موجب قانون در شرایطی که مهاجمی به ما حمله می‌کندتحت شرایط زیر می‌توانیم از خودمان دفاع بکنیم و مجازات نشویم

الف) شرایط به گونه‌ای باشد که تنها راه ما دفاع باشد

ب) دفاع ما با حمله مهاجم تناسب داشته باشد

ج) ریشه تهاجم با خود فرد دفاع کننده شروع نشده باشد

د) اگر می‌توانیم باید اول از قوای دولتی و انتظامی کمک بگیریم

تحت این شرایط دفاع ما مشروط است و فرد مدافع به پرداخت دیه و قصاص محکوم نمی‌شود.

موسسه حقوقی در تهران

دیوان عدالت اداری 1

دیوان عدالت اداری یکی از مراجع اختصاصی قضایی کشور است که وظیفه اصلی آن رسیدگی به دعاوی و شکایات مردم از مامورین، مراجع، شرکت‌ها و یا واحدهای دولتی است.

از دیگر وظایف این مرجع، صدور رای وحدت رویه در مواردی است که رای متناقضی از شعب دیوان صادر شده و یا در خصوص یک موضوع، آرای مشابه متعددی صادر شده باشد.

رئیس دیوان عدالت اداری، به وسیله رئیس قوه قضایه مشخص می‌شود.

موسسه حقوقی در تهران

دیوان عدالت اداری 2

برای شکایت از هر تصمیم و یا اقدام نهادهای دولتی و یا شکایت از تصمیمات و اقدامات کارکنان این نهاد، باید به دیوان عدالت اداری مراجعه کرد.

برخی از صلاحیت‌های دیوان عدالت اداری به شرح زیر است:

1) رسیدگی به شکایت از تصمیمات و اقدامات واحدهای دولتی اعم از سازمان‌ها و موسسات و شرکت‌های دولتی و نیز وزارتخانه ها، سازمان تامین اجتماعی، سازمان‌ها و نهادهای انقلابی و همچنین رسیدگی به شکایت از اقدامات و یا تصمیمات شاغلین هریک از نهادهای فوق

2) رسیدگی به اعتراض به آرای قطعی کمیسیون‌های مالیاتی، هیات‌های حل اختلاف کارگر و کارفرما، کمیسیون ماده 100 شهرداری

موسسه حقوقی در تهران

دیوان عدالت اداری 3

پس از رسیدگی در دیوان عدالت اداری و احراز تخلف هریک از نهادهای مشمول صلاحیت دیوان و یا احراز تخلف کارکنان این نهادها، حکم به پرداخت ضرر و زیان و خسارات وارده به اشخاص و برآورد میزان آن، با دادگاه‌ها خواهد بود

موسسه حقوقی در تهران

ارث

اشخاصی که به موجب نسب ارث می‌برند سه طبقه‌اند.

طبقه اول: شامل پدر و مادر فرزندان و نوه‌های متوفی می‌شود.

طبقه دوم: شامل پدر بزرگ مادربزرگ خواهر برادر و فرزندان آنها می‌شود.

طبقه سوم: شامل عمه عمو دایی خاله و فرزندان آنها می‌شود.

موسسه حقوقی در تهران

مالیات بر ارث

اولین قدم برای تقسیم ارث گرفتن گواهی انحصار وراثت است. پس از آن وراث باید مالیات متعلق به ماترک را مطابق با قانون و برابر ارزیابی اداره مالیات بر ارث پرداخت نمایند.

پس از آن میراث قابل تقسیم و یا فروش خواهد بود.

موسسه حقوقی در تهران

عدم استفاده از علامت تجاری

در صورتیکه از علامت تجاری ثبت شده به مدت 3 سال یا بیشتر استفاده نشود، هر ذینفع می‌تواند ابطال آن را از دادگاه درخواست نماید.

موسسه حقوقی در تهران

شورای رقابت 1

شورای رقابت تنها مرجع رسیدگی و تشخیص رویه های ضد رقابتی است. هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند اقدام به شکایت در این شورا نماید. تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی بخش‌های عمومی، دولتی، تعاونی و خصوصی می‌توانند طرف شکایت قرار گیرند.

برخی از اصناف و گروه‌ها، از شمول صلاحیت شورای رقابت مستثنی شده‌اند:

  1. تشکل‌های کارگری و کارفرمایی تحت شمول قانون کار
  2. افراد صنفی تحت شمول قانون نظام صنفی که به خرده فروشی کالاها و یا خدمات می‌پردازند.
موسسه حقوقی در تهران

شورای رقابت 2

برای طیف وسیعی از موضوعات مربوط به فصل نهم قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی راجع به تسهیل رقابت و منع انحصار، می‌توان به شکایت در شورای رقابت پرداخت. رسیدگی شامل دو مرحله بدوی و تجدید نظر است. برای اجرای آرای قطعی شورای رقابت، می‌توان از طریق اجرای احکام دادگستری اقدام کرد.

چانچه بنابر رای شورای رقابت، رویه‌ای ضد رقابتی شناخته شود می‌توان برای دریافت خسارت، بر اساس نظریه شورا، اقدام به طرح دعوا در دادگاه و مطالبه خسارت پرداخت.

موسسه حقوقی در تهران

جهیزیه

فراهم کردن وسائل لازم برای زندگی مشترک تماما بر عهده شوهر بوده و جهیزیه اهدایی از جانب از جانب خانواده دختر صرفا نشانه محبت است و قانونا الزامی برای تهیه جهیزیه ندارند.

هرچند در صورتی که زوجه، جهیزیه را فراهم کرده باشد جزو اموال و دارایی زن است و هر موقع که بخواهد می‌تواند جهیزیه را مطالبه کند و مانع استفاده شوهر از آن شود و شوهر نسبت به جهیزیه در حکم امین بوده و حق فروش اسباب جهیزیه را ندارد. 

موسسه حقوقی در تهران

مشاغل مجاز در کاربری مسکونی

به موجب قانون شهرداری، برخی مشاغل می‌توانند در محل مسکونی فعالیت کرده و دفتر دائر نمایند و نیازی به تغییر کاربری تجاری ندارند. همچنین این مشاغل مشمول سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت نخواهند بود.

مطب پزشکان

دفتر وکالت

دفتر اسناد رسمی

دفتر ازدواج و طلاق

دفتر روزنامه و مجله

دفتر فنی و مهندسی

موسسه حقوقی در تهران

فحاشی

جرم فحاشی می‌تواند شامل قذف و غیر قذف باشد.

فحاشی در قالب غیر قذف یا همان توهین ساده از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک به اشخاصی غیر از مقامات تصریح شده در قانون مشمول مجازات جزای نقدی درجه شش خواهد بود.

در این صورت به موجب قانون مجازات اسلامی فرد خاطی به بیش از بیست میلیون ریال تا هشتاد میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود.

در صورت فحاشی در قالب قذف (نسبت دادن زنا یا لواط به شخص دیگر) به وجب قانون فرد خاطی به هشتاد ضربه شلاق محکوم می‌شود.

موسسه حقوقی در تهران

ثبت آثار هنری

ثبت یک اثر هنری یا ادبی مانند نقاشی کتاب و یا هر گونه اثر تحت شمول قانون مولف (کپی رایت) اجباری نبوده ولی ثبت آن در سامانه وزارت ارشاد برای جلوگیری از سو استفاده دیگران و یا اثبات تقدم در ایجاد اثر مثمر ثمر است.

ثبت آثار ادبی و هنری در سامانه ثبت آثار ادبی و هنری مشمول ممیزی خواهد بود.

موسسه حقوقی در تهران

دستورالعمل جدید بانکی در خصوص کسری مبلغ چک

در صورتی که موجودی حساب فردی که چک را صادر کرده کافی نباشد مبلغ چک از سایر حساب‌های فرد در همان بانک برداشت می‌شود. و در صورتی که موجودی آن حساب‌ها هم کافی نباشد از سایر حساب‌های شخص در دیگر بانک‌ها به اندازه کسری مبلغ چک مسدود می‌شود.

بنابراین این امکان وجود دارد که مبالغ موجود در کلیه حساب‌ها و کارت‌های بانکی صادر کننده چک مسدود شود. قدم بعدی مراجعه دارنده (ذینفع) چک به قوه قضاییه و گرفتن دستور برای برداشت از مبالغ توقیف شده است.

موسسه حقوقی در تهران

پارک مساوی با پنچری

استفاده از تابلوهایی با مضمون پارک=پنچری ممنوع است

قانون مجازات اسلامی هرگونه تهدید مالی علیه شخص دیگر را ممنوع می‌کند و فرد تهدید کننده به مجازات شلاق تا 74 ضربه یا به مجازات زندان از دو ماه تا دو سال محکوم می‌گردد. به موجب قانون مجازات هرگاه کسی اموال متعلق به دیگری را از طریقی غیر از آتش زدن تخریب کند یا از کار بیندازد در صورتی که میزان خسارت وارد شده ده میلیون تومان یا کمتر باشد مجازات شخص جزای نقدی به میزان دو برابر خسارت وارده خواهد بود. اگر خسارت وارد شده بیشتر از ده میلیون تومان باشد مجازات شخص حبس از 3 ماه تا یک سال و نیم است و ک جرم قابل گذشت نیز می‌باشد.

موسسه حقوقی در تهران

شهادت دروغ

در صورتی که شخصی در دادگاه و نزد قاضی به دروغ شهادت بدهد، مجرم شناخته می‌شود.

به موجب قانون، مجازات شخصی که در دادگاه نزد مقامات رسمی به دروغ شهادت بدهد، سه ماه و یک روز تا دو سال حبس و یا یک میلیون و پانصد هزار تا دوازده میلیون ریال جزای نقدی است.

موسسه حقوقی در تهران

حضانت فرزندان

معمولا در صورت طلاق و جدایی زوجین از یکدیگر موضوع حضانت فرزندان، اهمیت پیدا می‌کند. در این صورت حضانت فرزند چه دختر چه پسر، تا 7 سالگی با مادر و پس از آن با پدر است.

همچنین بعد از بلوغ، در مورد دختر، سن 9 سالگی و پسر 15 سالگی، در صورت اختلاف، در خصوص انتخاب زندگی با هر یک از پدر یا مادر، نظر فرزند، ملاک عمل قرار می‌گیرد.

موسسه حقوقی در تهران

مطالبه مهریه در صورت فوت 1

در صورت فوت زوج و به جا ماندن مالی از او، زوجه می‌تواند مهریه خود را از ماترک به جا مانده از متوفی و به طرفیت وارث مطالبه نماید.

موسسه حقوقی در تهران

مطالبه مهریه در صورت فوت 2

در صورت فوت زوجه، اگر قبلا مهریه‌اش را وصول نکرده و یا آن را نبخشیده باشد، حق مطالبه مهریه مانند هر طلب مالی دیگری به وراث او منتقل می‌شود و وراث زوجه می‌توانند مهریه را از زوج مطالبه کنند.

موسسه حقوقی در تهران

رانندگی در مستی 1

در صورت وقوع تصادف رانندگی در شرایط مستی راننده مست علاوه بر مجازات شرب خمر که 80 ضربه شلاق است برای رانندگی در شرایط مستی به بیش از دو سوم حداکثر مجازات قانونی محکوم می‌شود.

در این صورت چنانچه تصادف منجر به صدمه بدنی شده باشد مجازات قانونی 1 تا 5 ماه حبس و پرداخت دیه در صورت مطالبه است. همچنین دادگاه می‌تواند برای مدت 1 تا 5 سال فرد خاطی را از حق رانندگی منع نماید.

رانندگی در مستی 2

در صورت وقوع تصادف رانندگی در شرایط مستی راننده مست علاوه بر مجازات شرب خمر که 80 ضربه شلاق است برای رانندگی در شرایط مستی به بیش از دو سوم حداکثر مجازات قانونی محکوم می‌شود.

در این صورت چنانچه تصادف منجر به قتل شده باشد مجازات قانونی 6 ماه تا 3 سال حبس و پرداخت دیه در صورت مطالبه است. همچنین دادگاه می‌تواند برای مدت 1 تا 5 سال فرد خاطی را از حق رانندگی منع نماید.

موسسه حقوقی در تهران

انواع جعل و مجازات آن

جرم جعل دو نوع است، جعل مادی و معنوی

جعل معنوی، آن است که، بدون هیچگونه خدشه به ظاهر سند، حقیقت در آن تحریف می‌شود و مطالب منتسب به دیگران به گونه‌ای دیگر در آن‌ها منعکس می‌شود.

نحوه اجرای حکم طلاق خارج از کشور

در صورتی که حکم طلاق زن و شوهری در خارج از ایران صادر شده باشد برای ترتیب اثر دادن به حکم طلاق خارجی باید تنفیذ آن از دادگاه‌های ایران گرفته شود رویه فعلی دادگاه‌های تهران آن است که علاوه بر حکم طلاق که در خارج از ایران صادر شده باشد باید گواهی شرعی اجرای طلاق در خارج از ایران نیز به دادگاه اراپه شود.

موسسه حقوقی در تهران

چه کسانی باید مجوز کسب و کار در فضای مجازی بگیرند؟

هر فرد و یا شرکتی که از طریق وب سایت و یا اپلیکیشن برای فروش کالا یا ارائه خدمات خود، اقدام می‌کند، می‌بایست مجوز کسب و کار در فضای مجازی داشته باشد.

مدارک لازم برای مجوز کسب و کار در فضای مجازی

مدارک لازم برای دریافت مجوز:

  1. ارائه نشانی دفتر کار یا اقامتگاه قانونی متقاضی
  2. گواهی صلاحیت شخصی از نیروی انتظامی
  3. گواهی اداره امور مالیاتی مربوطه، مبنی بر پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهیمالیات قطعی شده
  4. گواهی گذراندن دوره‌های آموزشی احکام تجارت و کسب و کار
  5. تاییدیه ویژگی‌های تخصصی کسب و کار مجازیتوسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بر اساس قانون تجارت الکترونیکی و ماده 3 اساسنامه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی
  6. تصویر کارت ملی برای اشخاص حقیقی و شناسه ملیبرای اشخاص حقوقی و یا گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی
  7. تصویر کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم پزشکی برای آقایان کمتر از پنجاه سالسن یا گواهی اشتغال به تحصیل
موسسه حقوقی در تهران

وکیل تسخیری

در صورتی که متهم از نظر مالی، توانایی گرفتن وکیل نداشته باشد می‌تواند تا قبل از پایان اولین جلسه رسیدگی، از دادگاه درخواست کند، برای وی وکیل تسخیری تعیین شود. در این صورت دادگاه موضوع را بررسی و در صورت احراز موضوع، وکیل تسخیری معین می‌نماید. شاکی نیز در صورت عدم تمکن مالی می‌تواند از دادگاه درخواست نماید که برای وی، وکیل تسخیری معین نمایند. در این صورت دادگاه موضوع را بررسی و چنانچه ضرورت آن را احراز نماید برای وی، وکیل تسخیری معین می‌کند.

در جرائمی که مجازات آن‌ها، سالب حیات (مرگ) و یا حبس ابد باشد، در صورتی که متهم برای خود، وکیلی معرفی ننماید دادگاه موظف است برای متهم، وکیل تسخیری معین و معرفی نماید.

وکیل معاضدتی

در صورتی که یک نفر توانایی مالی گرفتن وکیل را نداشته باشد می‌تواند با مراجعه به اداره معاضدت کانون‌های وکلا که در مراکز اکثر استان‌ها قرار دارند، درخواست نماید که به صورت رایگان از خدمات وکیل بهره‌مند شوند.

همچنین کسی که توانایی پرداخت هزینه‌های طرح دعوا در دادگاه را نداشته باشد و ادعای اعسار وی در دادگاه پذیرفته شود می‌تواند درخواست وکیل معاضدتی نماید.

موسسه حقوقی در تهران

وکیل تسخیری در جرائم اطفال

در صورتی که یک طفل (فرد کمتر از 18 سال تمام) مرتکب جرمی شود، رسیدگی به اتهام وی در دادسرا و دادگاه اطفال صورت می‌گیرد. در صورتی که جرم ارتکابی از جرائم مهم باشد و پدر و مادر و یا سرپرست قانونی طفل، برای او وکیل معرفی ننماید در این صورت دادگاه وکیل تسخیری معین خواهد کرد.

موسسه حقوقی در تهران

شرایط داشتن وکیل تسخیری یا وکیل معاضدتی

کسی که تمکن مالی ندارد و یا به عبارت دیگر، توانایی پرداخت دستمزد و یا حق‌الوکاله وکیل را ندارد هم می‌تواند از خدمات وکیل، بهرند شود. این گروه‌ها می‌توانند از داشتن وکیل بدون پرداخت دستمزد آنان، بهره‌مند شوند:

  • کسانی که ادعای اعسار آنان از طرف دادگاه پذیرفته می‌شود.
  • در صورتی که یک کودک و یا فرد 18 سال، مرتکب جرم مهمی شده باشد.
  • در صورتی که نتیجه و یا مجازات جرم ارتکابی، مرگ و یا حبس ابد باشد، در این صورت اگر کسی که مرتکب جرم شده است وکیلی معرفی ننماید دادگاه لزوما برای وی وکیل تسخیری، معین خواهد کرد.
موسسه حقوقی در تهران

دعوای اعسار

در صورتی که شخصی نیاز داشته باشد برای احقاق حق و یا پیگیری موضوعی از طریق دادگاه اقدام نماید و یا به عبارت دیگر دعوایی را در دادگاه مطرح نماید ولی توانایی پرداخت هزینه های طرح دعوا را نداشته باشد می‌تواند ادعای اعسار نماید. در این صورت باید اثبات نماید که اموال و دارایی کافی برای پرداخت این هزینه ها را ندارد و یا به جهت توقیف اموال و یا دلایل دیگر فعلا دسترسی به اموال و دارایی خود ندارد. در این صورت با طرح دعوی اعسار و ارائه شهادت نامه کتبی با معرفی تعدادی شاهد از دادگاه درخواست می‌کند تا از پرداخت هزینه ها مثل هزینه دادرسی دستمزد کارشناس و … معاف شود. همچنین گروه های خاص مانند افراد تحت پوشش کمیته امداد و یا مددجویان بهزیستی می‌توانند از این حق بهره‌مند شوند. کسی که ادعای اعسار وی از طرف دادگاه پذیرفته می‌شود می‌تواند درخواست وکیل معاضدتی هم داشته باشد.

مجازات شرط بندی

بر اساس آخرین اصلاحات قانونی مجازات شرط بندی و قماربازی از شلاق و جریمه نقدی به جریمه نقدی تغییر پیدا کرد. بر این اساس هر شخصی که در فضای حقیقی یا مجازی به قماربازی و یا شرط بندی و یا بخت‌آزمایی بپردازد به جریمه نقدی به میزان یک تا سه برابر مجموع اموال و عواید ناشی از جرم و یا به جریمه نقدی به بیش از دو میلیون تومان تا هشت میلیون تومان ( هرکدام که بیشتر باشد) و نیز بازگرداندن عواید ناشی از شرط بندی محکوم می‌شود. ضمنا در صورت ترویج و یا تبلیغ قماربازی یا شرط بندی یا بخت‌آزمایی مجازات حبس و جزای نقدی در انتظار مرتکبین خواهد بود.

موسسه حقوقی در تهران

موارد تغییر حضانت

موارد تغییر حضانت اعتیاد زیان‌اور سرپرست به الکل، مواد مخدر، قمار، اشتهار به فساد اخلاقی و فحشا، ابتلا به بیماری‌های روانی به تشخیص پزشکی قانونی، سوء استفاده از طفل و یا اجبار او به ورود به مشاغل ضد اخلاقی مانند: فساد، فحشا، تکدی‌گری، قاچاق، تکرار تنبیه بدنی یا فشار روانی خارج از حد متعارف

موسسه حقوقی در تهران

مهریه در ازدواج موقت

در ازدواج موقت لزوما می‌بایست مهریه تعیین گردد، در غیر این صورت عقد نکاح موقت باطل است.

برای اطلاع از خدمات موسسه حقوقی بامداد و جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین حقوقی ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن :

021-22912428

021-88795883

021-88795884

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.